19 лютого 2025 року у нашому закладі відбувся семінар-практикум на тему: «Розвиток зв’язного мовлення дошкільників засобами інноваційних методів навчання». Захід пройшов у форматі аукціону технологій та методик, що дозволив педагогам не лише ознайомитися з сучасними підходами до розвитку мовлення, а й активно долучитися до обговорення та обміну досвідом.
Захід організовувався з метою:
- Ознайомити педагогів із інноваційними методами розвитку зв’язного мовлення у дошкільників.
- Активізувати творче мислення завдяки інтерактивній формі роботи.
- Стимулювати обмін практичним досвідом і підвищити мотивацію до впровадження нових технологій у навчальний процес.
За допомогою лотереї було визначено порядок представлення лотів. Педагоги презентували 8 лотів, кожен з яких був представлений у форматі короткої презентації та/або міні-майстер-класу:
- Лот 1: Мовно-ритмічні ігри з піском – вихователь групи №1 «Сонечко» Паращук Т.Ф.
- Лот 2: Переказ літературних творів – вихователі групи №3 «Зірочка» Кондратюк С.В. та Руда Л.В.
- Лот 3: Розповідь за серією сюжетних картин – вихователі групи №2 «Веселка» Стрихар М.О. та Ткачук К.М.
- Лот 4: Колективне сюжетоскладання – вихователі групи №5 «Зернятко» Трембовецька О.В. та Ткачук Н.І.
- Лот 5: Літературні проєкти – вихователь групи №6 «Бджілка» Синицька Л.С.
- Лот 6: Наочне моделювання та прийоми мнемотехніки – вихователі групи №4 «Калинонька» Бей І.Є. та Блажко Л.М.
- Лот 7: НМК «Мемограй» (коректурні таблиці) – вчитель-логопед Вотінцева А.М.
- Лот 8: Використання тріали лінгводидактичних засобів в розвитку мовлення молодших дошкільників - вихователь групи № 1 "Сонечко" Чайковська І.Л.
Під час аукціону кожен учасник мав можливість робити ставки, піднімаючи сигнальні картки. Важливим елементом було те, що разом із ставкою потрібно було назвати переваги запропонованої методики або запропонувати новий варіант її використання, який ще не був озвучений. Такою інтерактивною грою семінар не лише зацікавив педагогів, а й сприяв активному обговоренню та глибшому осмисленню представлених технологій.
Закріпити отримані знання допомагала «Майстерня інновацій». У цьому блоці семінару педагогічні команди працювали над розробкою конкретного плану міні-заняття або інтерактивної гри із застосуванням придбаної методики та демонстрували практичну інтеграцію обраної технології в роботу з дітьми.
У підсумку педагоги закладу організували виставку-огляд наявних у групах наочно-дидактичних посібників для розвитку мовлення дошкільників. Учасники активно долучалися до обговорень, ділилися власними ідеями та досвідом, створюючи атмосферу творчості та взаємної підтримки.
Семінар-практикум став яскравою подією, яка надихнула наших педагогів на впровадження інноваційних методик у навчальний процес. Аукціон технологій дозволив не тільки ознайомитися з сучасними підходами до розвитку зв’язного мовлення, а й сприяв активній дискусії та обміну досвідом. Практична частина «Майстерня інновацій» дала можливість кожному учаснику розробити власний план роботи з дітьми, що неодмінно покращить якість викладання та сприятиме творчому зростанню як дітей, так і педагогів.