Шукати в цьому блозі

Сторінка інструктора з фізкультури

«…Фізичні вправи не лише додають бадьорості 
на весь день, 
але й збережуть чимало років життя» 
                                                                    Ж.Ж.Руссо





Галянт Анастасія Сергіївна
інструктор з фізкультури,
освіта базова вища, бакалавр










Спортивна зала







Цікаві фізкультурні вправи для дошкільнят
Комплекс вправ дихальної гімнастики для дітей. Інструктор з фізкультури Галянт А.С.
І ще одна весела гра вдома. Інструктор з фізкультури Галянт А.С.
Весела гра вдома. Інструктор з фізкультури Галянт А.С.
Кінезіологічні вправи для дітей. Інструктор з фізкультури Галянт А.С.
Нейропсихологічна гра "Роби як Лорі" (повтори як зможеш) з YouTube.com Creative Teacher Підготувала інструктор з фізкультури Галянт А.С.
Хатха-йога. Інструктор з фізкультури Галянт А.С.
Спортивна розминка із м'ячем. Інструктор з фізвиховання Галянт А.С. Гімнастика для стопи від Анастасії Сергіївни
Поради батькам
Фізичне виховання дітей вирішує оздоровчі, освітні й виховні завдання.
Охорона життя та зміцнення здоров’я, поліпшення фізичного розвитку, функціональне вдосконалення й підвищення працездатності організму дитини, а також загартовування є першочерговими завданнями нашого дошкільного закладу. Це обумовлено тим, що органи й функціональні системи в дошкільників ще недосконалі, слабо розвинені основні властивості їхнього організму, діти більше залежать від несприятливих умов зовнішнього середовища, частіше хворіють. З урахуванням усіх цих особливостей завдання зміцнення здоров’я визначають в більш конкретній формі щодо кожної системи: кісткової, м’язової, серцево-судинної, дихальної, травної, нервової, оскільки правильне виконання фізичних вправ позитивно впливає на розвиток м’язів, зв'язок, суглобів, кісткового апарату.
У процесі фізичного виховання дітей дошкільного віку необхідно розв’язувати й освітні завдання: формування рухових умінь, навичок, розвиток фізичних якостей, прищеплення навичок правильної постави, навичок гігієни, освоєння спеціальних знань.
Завдяки пластичності нервової системи рухові навички й уміння формуються в дітей відносно легко. Більшість рухів (лазіння, ходьба, біг, плавання тощо) діти використовують у повсякденному житті задля пересування, що полегшує зв'язок із навколишнім середовищем і сприяє його пізнанню.
Сформовані рухові вміння й навички дозволяють заощаджувати фізичні сили. Якщо дитина робить вправу легко, без напруги, то вона витрачає менше нервово-м’язової енергії на її виконання. Завдяки цьому створюється можливість повторювати вправу більшу кількість разів й ефективніше впливати на серцево-м’язову та дихальну системи, а також розвивати фізичні якості.
У процесі формування умінь і навичок у дітей виробляється здатність легко опановувати складніші рухи й різні види діяльності, до яких входять ці рухи (трудові операції).
У дітей дошкільного віку необхідно формувати вміння зберігати правильну поставу, коли вони сидять, стоять, ходять. Правильна постава має велике значення для нормальної діяльності всіх внутрішніх органів і систем організму дитини. Вона значною мірою залежить від розвитку кістково-м’язового апарату, але цю навичку важливо формувати своєчасно.
Уже в ранньому віці потрібно виховувати в дітей звичку до чіткого дотримання режиму дня й виробляти потребу до щоденних занять фізичними вправами, розвивати вміння самостійно займатися цими вправами в дитячому садку й удома. Важливо вчити дітей організовувати й проводити фізичні вправи, зокрема рухливі ігри. Неабияке значення має й виховання любові до занять спортом інтересу до результатів своїх знань. 
Процес фізичного виховання дає великі можливості для здійснення виховання етичного, розумового, естетичного, трудового. При правильно зорганізованих заняттях фізичними вправами створюються сприятливі умови для:
- виховання позитивних рис характеру (організованість, дисциплінованість, самостійність, активність);
- етичних якостей (чесність, справедливість, товариськість, взаємодопомога, уміння займатися в колективі, дбайливе ставлення до фізкультурного інвентарю, відповідальне виконання доручень);
- прояву вольових якостей (сміливість, рішучість, наполегливість у подоланні труднощів, упевненість у своїх силах, витримка тощо).
Добре зорганізована робота з фізичного виховання багато в чому сприяє розумового розвитку дітей, оскільки забезпечує оптимальні умови для нормальної діяльності нервової системи й інших систем організму ,що у свою чергу допомагає кращому сприйняттю та запам’ятовуванню.
На заняттях фізичними вправами в дітей розвиваються всі психічні процеси (сприйняття, мислення, пам'ять, уява тощо), а також розумові операції (спостереження, порівняння, аналіз, синтез, узагальнення). Слід домагатися того, щоб діти вміли творчо користуватися набутими знаннями й навичками у своїй руховій діяльності, виявляючи активність, самостійність, кмітливість, здогадливість, винахідливість.
Фізичне виховання сприяє здійсненню естетичного виховання. Під час виконання фізичних вправ слід розвивати здатність сприймати, відчувати, розуміти й правильно оцінювати красу, витонченість, виразність рухів, поз, постави, красу костюмів, фізкультурного інвентарю, навколишнього середовища, виховувати прагнення до естетично виправданої поведінки, непримиренність до всього грубого в діях, словах, учинках.
Таким чином, процес фізичного виховання дітей дошкільного віку слід зорганізувати так, щоб одночасно розв’язувати оздоровчі, освітні та виховні завдання.

Прогулянка у будь – яку погоду
Згадаємо усні висловлювання одного з ведучих педіатрів: «Гуляти з дитиною потрібно у будь – яку погоду, окрім дуже огидної». До цієї категорії можна віднести, очевидно зливу, ураган, заметіль, + 40 С або - 30 С. В інших випадках дитині не можна гуляти тільки в гострому періоді інфекційних хвороб (висока температура, слабкість, біль), при деяких хворобах, коли лікарем приписаний постільний режим.
Свіже повітря сприяє видужанню, і цей фактор особливо актуальний при хворобах дихальних шляхів (запалення легенів, бронхіти, трахеїти, ларингіти). Зрозуміло, що приходиться враховувати безліч факторів. У гострій стадії гуляти потрібно обережно: тут важлива можливість не стільки рухатися, скільки дихати повітрям, вільним від домашнього пилу. Тому тепліше одягатися та уникати бігання – стрибання. Якщо складно, то можна просто постояти на балконі, подихати.
«Пам’ятайте»! При вдиханні прохолодного (холодного) повітря волога конденсується на гарячих дихальних шляхах, і це призводить до зволоження слизу. Якщо під час прогулянки у дитини з’явився вологий кашель, якого не було вдома, то це дуже позитивна ознака, яка свідчить про те, що у дитини з’явився шанс викашляти слиз, який накопичився в легенях. Проте дії родичів часто протилежні: стоїть малюку на вулиці кашлянути, як його зразу ж пхають додому. А при цьому відбувається ось що: слиз зволожився, - отже, збільшився в об’ємі. Якщо гуляння припинилося, дитині буде важче дихати, і батьки роблять цілком «логічний» висновок: вийшли гуляти і стало гірше. Тому або доводьте почату справу до кінця, або ж не починайте.
При багатьох хворобах, які супроводжуються утворенням у дихальних шляхах слизу (коклюш, круп, обструктивний бронхіт), чисте прохолодне повітря є більш важливим фактором у лікуванні, чим усі ліки, разом узяті. Проте ще важливіше інше: прохолодне повітря – ефективний спосіб надання невідкладної допомоги при будь – яких проблемах із здоров’ям, яке характеризується скаргою «важко дихати». До прибуття лікаря – бігом на вулицю (надвір, на балкон).
Комаровський Є. О. 

Використання степ-сходинки як засобу розвитку координації рухів у немовлят
Провідну роль в оздоровлені дитячого організму відіграють усі види фізкультурно-оздоровчої роботи. «Рух – це життя» - фраза зовсім не нова , проте актуальна. Потребу дитини в русі необхідно всіляко підтримувати. Останнім часом усе більше доводиться зважувати на нарікання і самих батьків, і педагогів на те, що діти мало рухаються. У дошкільному навчальному закладі під час режимних моментів реально задовольнити розумні запити із цього питання. 
Державна програма розвитку дитини дошкільного світу націлюють педагогів на використання нетрадиційних засобів та видів фізичного виховання. Значна роль у системі фізичного виховання відводиться фізичним вправам, серед них значне місце посідає порівняно новий вид – степ-аеробіка.
Степ-аеробіка, мабуть, один з найпростіших і ефективних стилів і напрямів у великому сімействі аеробіки. Аеробіка – це система фізичних вправ, енергозабезпечення яких здійснюється за рахунок використання кисню. Для досягнення ефекту тривалість виконання цих вправ повинна складати не менше 20-30 хвилин. Заняття аеробікою приносять дітям велике задоволення. Поняття «Степ-аеробіка» ввійшло в мовленнєвий обмін у 80-х роках ХХ століття. Активно завойовувати спортивний простір колишнього Радянського Союзу, цей вид спорту почав у кінці 90-х років ХХ століття. Один з найпопулярніших видів аеробіки, вживаних в більш ніж 40 країнах світу.
Рухи виконуються з використанням спеціальної степ-платформи. Платформа дозволяє виконувати різні кроки, підскоки на неї і через неї в різних напрямках. Степ-платформу можна використовувати не тільки з метою виховання витривалості, як кардіотренажера, але і використовувати для силових тренувань. «Степ» в перекладі з англійської мови буквально означає «крок». Крокова аеробіка дуже проста, вона не вимагає зайвого зосередження і концентрації думок на правильному засвоєнні тих чи інших рухів. Все, що потрібно -це уміти красиво ходити. Термін «аероб» означає той, що «живе в повітрі» або «використовуючий кисень». Вправи аеробів відносяться до таких видів фізичного навантаження, коли необхідна наявність кисню впродовж тривалого часу. Вони «висувають» організму вимоги, змушуючи його збільшувати споживання кисню. В результаті відбуваються сприятливі зміни в легенях, серці і судинній системі.
Степ-аеробіка унікальна у своєму роді. Вона не потребує дорогих тренажерів. Достатньо самого мінімуму, який складається з крокової лавки (степу). Розмір лавки для степу може бути різним (в залежності від віку дітей): висота – 6-10 см, ширина – 22-25 см, довжина – 34-40 см. Поверхня степу обтягнута м’яким дерматином або ковроліном. Основна вимога для них- щоб було зручно на них займатися. Степ-сходинка (лава, дошка) допомагає координувати рухи, бути спритним та витривалим, сприяє формуванню постави, кістково-м’язового корсету, розвиває координацію рухів, серцево – судинну, дихальні системи, посилює обмін речовин в організмі, розвиває інтерес до занять із фізичної культури, естетичний смак, позитивно впливає на психічний стан дитини.

Що потрібно враховувати батькам обираючи вид спорту для своєї дитини
Незважаючи на важливість і потрібність спорту в житті дитини, тут є свої ризики.
Крім цього, враховуйте і, особисті побажання дитини. Навіть якщо ви мрієте бачити своє чадо зіркою хокею або фігурного катання, а сама дитина зацікавлена тільки в тенісі, не потрібно змушувати її, інакше ніяких особливих успіхів ви не побачите. Дитина повинна займатися тим, що приносить її задоволення.
Як і в будь-якому іншому занятті, у дитини повинна бути мета. Однак, навряд чи має сенс готувати дитину до якихось великих завершень, якщо вас цікавить виключно всебічний розвиток, і ви не бачите особливих здібностей вашого чада до спорту. Достатнім результатом буде високий імунітет, гнучкість, витривалість і дисциплінованість, які виробляються при регулярних заняттях будь-яким видом спорту.
Що вибрати?
Видів спорту, які були б корисні дітям, безліч. Вважається, що чим раніше ви віддаєте дитину в секцію, тим легше він адаптується і тим більше успіхів досягне. Якщо ваша дитина любить грати в ігри для багатьох людей, підходить по здоров’ю і фізичному розвитку, то ви можете познайомити його з футболом, баскетболом, волейболом чи хокеєм.
Якщо у вашої дитини слабкі м’язи, проблеми з хребтом і відсутній інтерес до командних видів спорту, то плавання чи заняття степ-аеробікою буде йому найбільш корисно. Воно допоможе скоректувати сколіоз, сформувати фігуру і заспокоїти нерви.
Для дітей, які люблять тварин і гірше йдуть на контакт з дітьми, ідеально підійде кінна секція. Спілкування з цими тваринами благотворно впливає на психіку, а регулярні заняття в кінній секції благотворно впливають на всі найважливіші функції організму. Зараз саме в кінних секціях займаються і успішно лікуються діти навіть з серйозними захворюваннями.
Якщо дитину часто ображають в школі, (дитячому садочку) але при цьому його здоров’я дозволяє займатися активними і силовими видами спорту, то прекрасним виходом буде секція боксу або боротьби, які зараз дуже популярні. У ці секції ходять не тільки хлопчики, але й дівчатка, тому у багатьох дітей є шанс навчитися захищатися від нападів.
Найнебезпечніший вид спорту – легка атлетика. Це постійні розтягування і вивихи, дозволяє так гармонійно розвивати організм. Якщо ви впевнені у здоров’ї та витривалості своєї дитини, якщо його енергія вимагає виходу, то саме легка атлетика може його захопити і дозволить домогтися значних результатів.
Спорт для дітей, безумовно, важливий. Одних занять фізичною культурою не достатньо, щоб дитина виросла здоровою і сильною, але додаткові заняття в будь-якій спортивній секції дадуть дитині можливість вирішити багато проблем. У першу чергу, дитина навчиться координувати свої рухи, легше буде переносити навіть розумові навантаження, його нервова система буде менш сприятлива до подразнення, а імунна до вірусів. Тому дитина легше засвоїть і шкільну програму, і менше занять пропустить через хворобу. Важливо лише індивідуально підходити до вибору секції, орієнтуючись не на моду і власні бажання, а на можливості і бажання вашої дитини.